25-03-08

trip naar Jujuy

Hey iedereen, Vorige week donderdag ben ik eindelijk naar een ander deel van Argentinie geweest. Eigenlijk kwam het nogal onverwacht. De zondag vraagt Pablo (de broer van Guido, ja ik weet niet of julie met al die namen kunnen volgen) of ik ni goesting heb om mee te gaan naar Jujuy. Ik heb direkt ja gezegd en dus vertrokken we de donderdag om 3u ’s nachts. Nu ja da was toch in ieder geval de bedoeling om rond 3u onze bus te nemen maarja we zitten in Argentinie dus reken er maar niet op. Blijkbaar waren er enkele boeren die ontevreden waren over het loon dat ze krijgen en uit protest hadden ze de autostrade richting Jujuy geblokeerd. Hert resultaat was dat wij 5u op onze bus in het station hebben moeten wachten en we konden niet slapen want dat is daar verboden (anders zouden alle zwervers daar gaan slapen). Ok dus dan hadden we onze bus maar om 8.30u, geen probleem, maarja toen we dan eindelijk op weg waren richting Jujuy, ja verassing die wegversperring was er nog dus hebben we nog eens een uur stil gestaan waardoor we om 16.30u eindelijk in op bestemming waren (normaalgesproken zouden we er al om 9u zijn). Ja ok eindelijk aangekomen, kwam er weer een nieuwe verassing; Guido zijn gsm was gestolen, ja het geluk stond weer aan onze kant. Maarja zo’n beetje pech dat houd ons helemaal niet tegen dus zijn we naar een camping gegaan en hebben we daar onze tenten opgeslaan. De eerste dag hebben we het rustig aan gedaan, we zijn het dorp (Tilcara) gaan verkennen en hebben vooral in restaurantjes die normaalgesproken enkel voor de plaatselijke bevolking bedoeld zijn gegeten, omdat die zijn zo veel goedkoper en ge krijgt veel meer eten.Ja we zijn dan vroeg gaan slapen want we waren nog overdreve moe van de reis en dus om 12u lagen we al in onze slaapzak. De volgende dag zijn we naar “la garganta del diablo” (de keel van de duivel) geweest. Dat was een kloof in een bergketen met daarin een rivier, en was wel heel mooi om te zien. We waren der naartoe gewandeld, en daarvoor moesten we eerst door een stuk woestijn met allerlei cactussen, en pablo wilde een grappige foto met een cactus hebben maar was iets te onvoorzichtig waardoor die gestoken werd en ja toch goed aant bloeden was, dus oppassen, cactussen zijn gevaarlijk.Ja en Pablo is een geoloog dus hadden we ook onze eigen gids mee, ik denk dat die plaats een soort mekka voor geologen is want Pablo kon ma ni stoppe met praten, alle het was wel allemaal interesant ma  t was wel grappig om zien hoe gelukkig dat die kerel was. We zijn daar de ganse dag gebleven omdat ja alleen al de wandeling heen en terug duurde 4u ma t was echt wel heel mooi, ik heb veel foto’s genomen dus als ik eens tijd heb zal ik die hier ook eens plaatsen.Ja die avond hebben we weer ni veel gedaan, gewoon rustig aan in het centrum iets gaan eten en dan in onze camping nog wat nagepraat en dan weer gaan maffen. Ja eigenlijk ni moeilijk als ge 4u in zo’n hitte moet wandelen, is echt wel normaal dat ge dan ko zijt. De dag die daarop volgde zijn we naar de overblijfselen van een indiaans fort geweest. Da was ook echt de moeite waard om te zien. Da was echt op een bergtop waardat die nederzetting dan stond en alles was nog in een perfecte staat (omdat t gerestaureerd was) en dan hebben we daar alles bezichtigd, was ook echt heel mooi. Ook was er weer een cactustuin en daar hebben we dan een of andere vrucht van een cactus gegeten. Het enigste probleem was dat ge de schil van die vrucht niet mocht aanrken want daaar waren alerlei kleine stekels op en ja Christian (de deen) had de pech dat hij een hap nam een allemaal kleine steekels in zijn lip had zitten. Toen we dan terug kwamen moesten we onze tent en alles opruimen want we moesten daar weg, en we hadden onze bus pas om 3u ’s nachts. Dus hebben we van 8u ’s avonds maar in het centrum van dat dorp gezeten en gewacht op onze bus.  Die kwam wonder boven wonder op tijd en rond 12u in de middag waren we terug in Tucuman, goed op tijd om Pasen te gaan vieren. Dat was het zowat. Ja ik ben nog vergeten te schrijven dat ik sinds maart terug naar school ga, ja veel valt er ni over te zeggen, enkel dat k in een fijne klas zit, veel beter dan mijn vorige en das het belangrijkste. Wel tot een volgende, Christiaan

16:05 Gepost door Christiaan in Algemeen | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

Stekelig verhaal En dan maar zeggen dat we hier flessen Schweppes kunnen drinken met Cactus er in. Ik bedank er voor want ik had alles wat prikt en steekt.

Het moet wel een grappig zicht geweest zijn zo een ganse lip vol stekels?

Enfin, mooi verhaal, we zijn nieuwsgierig om wat cultuur op te snuiven dus wachten we braaf op de foto's... Nu maar hopen dat ons neefje tijd maakt daarvoor ;-)

Gepost door: Tante Anneke | 26-03-08

hihi ocharme zolang moeten wachten :)
moet wel mooi zijn geweest (de keel van de duivel) hopelijk zien wij er ook wat van :)

en het is leuk om te weten dat alles daar nog goed gaat:)